10 kwietnia 2013

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam ciekawą technikę, a mianowicie haft wstążeczkowy. Już w tamtym roku widziałam piękne hafty krzyżykowe połączone ze wstążeczkowym. A ja tak już mam, że dużo technik rękodzielniczych wpada mi w oko i decyduję się spróbować swoich sił w różnych dziedzinach. Jeśli mi się udaje i czerpię z tego przyjemność, a nie nerwy, to robię to dalej (tak było z decoupage, haftem xxx i scrapami).  Impulsem do wykonania czegoś w tej technice było znalezienie na stylowi.pl mini kursiku na różyczkę. Wydała mi się dosyć prosta do wykonania, więc na kawałku materiału metodą prób i błędów zrobiłam kilka różyczek. Później pod rękę wpadło mi dawno uszyte lniane serduszko.  Oto co mi z tych prób wyszło.
Później trafiłam na bloga Antashe i tam wypatrzyłam najpiękniejsze obrazy jakie kiedykolwiek w życiu widziały moje oczy. Uwielbiam przeglądać jej prace i mogłabym to robić godzinami. Dodatkowo ta zdolna kobietka organizuje candy, w którym oferuje płytę z instrukcjami dotyczącymi haftu krzyżykowego, więcej znajdziecie po prawej stronie mojego bloga. Może uda mi się wygrać? 
Poszperałam trochę w Internecie i znalazłam kilka filmików z instrukcjami dotyczącymi wykonania takich kwiatów. Wprawdzie po rosyjsku, ale ja i tak oglądam bez dźwięku, więc jest to zbędne. Oczywiście kto rozumie ten język na pewno instrukcje słowne będą pomocne. Dzięki tym instrukcjom powstał tulipanowy obrazek, który nie jest tak piękny jak te od Antashe, ale podoba mi się.
Przymierzam się także do kupna książki Ann Cox "Haft wstążeczkowy", która wydała mi się bardzo przydatna. Może któraś z Was ma tą pozycję na swoich półkach i podzieli się opinią, lub też nie używa i chce się pozbyć? Nigdzie nie mogę znaleźć też informacji jakie wstążki są najlepsze do tego haftu, igła, materiał. Ja używałam zwykłych, takich jakie są dostępne w każdej pasmanterii, szerokość na tulipany 2cm, na liście 1,5cm, na różyczki wąskie 0,5cm. Igła z najszerszą dziurką, materiał- len i kanwa.

7 komentarzy:

  1. bardzo ciekawa ta technika ciekawe czy trudna :P
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne prace:) Uwielbiam wszystko co wykonane jest haftem a wstążeczkowym w szczególności. Niestety mogę tylko podziać, bo sama haftować nie umiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam haft wstążeczkowy, pieknie wygląda a Tobie jak na poczatek dobrze idzie :)
    Bardzo dziękuję za paczuszke za wygrana candy, mojej córci najbardziej spodobały sie magnesy, nie mogła doczekać sie kiedy je rozpakuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Kasiu, doszła do mnie dzisiaj paczuszka :) Rzeczy na żywo są wspaniałe, dziękuję ;*

    Zdjęcia z postu mi się nie wyświetlają i nie mogę zobaczyć hartu ;( ubolewam nad tym

    OdpowiedzUsuń
  5. O proszę - haft wstążeczkowy. jeszcze ani nie slyszałam, ani nie widziałam, a szkoda, bo technika wydaje się być całkiem fajna i atrakcyjna.

    Pozdrawiam cieplo
    Cleo

    OdpowiedzUsuń
  6. różyczki i tulipanki bardzo udane - ładnie zrobiłaś !!! Ela

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...